Update 13: Storing in ons datacenter
Op dit moment zijn er problemen met onze SAN in het datacenter, waardoor een aantal volumegroepen niet bereikbaar zijn. Op deze volumegroepen staan onder andere de data van onze Hosted Exchange en Flex Werkplek omgeving.
Daarnaast zijn er ook andere applicaties niet bereikbaar, zoals Tagnet Sync.
Op dit moment zijn wij de data aan reconstrueren, maar door de hoeveelheid data neemt dit enige tijd in beslag. Daarnaast nemen wij een extra maatregel door een backup terug te zetten naar een extra SAN en servers om de diensten weer zo snel mogelijk online te krijgen.
Update 13-11-2023 07:43: Klanten die bij ons op de Hosted Exchange omgeving zitten, krijgen vanochtend per telefoon bericht van onze support medewerker, omtrent de status en wijzigingen die wij vandaag doorvoeren.
Update 11-11-2023 20:33: Wij zijn druk bezig met alle data terug te krijgen en op de juiste plaatsen te zetten. Daarnaast willen we alles zorgvuldig testen, zodat we de werking kunnen garanderen van de systemen.
Update 11-11-2023 10:39: Vannacht hebben wij de originele bestandsserver weer actief gesteld, waarbij wij allereerst de data opnieuw aan het opbouwen zijn. Onze verwachting is dat deze in de loop van de middag volledig hersteld is. Onze doelstelling is om vóór aankomende maandag alle data hersteld te hebben.
Update 10-11-2023 14:02: Onze klanten die gebruik maken van Flex Werkplek en Tagnet Sync zijn op de hoogte gebracht van nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot data terugzetten vanuit de backups. Indien je deze mailing niet ontvangen hebt, vragen wij je om contact op te nemen met onze service desk via mailadres support@tagnet.nl.
Update 10-11-2023 11:43: De diensten zijn weer online en momenteel stellen wij de klanten waar de storing impact, had op de hoogte. In sommige gevallen dienen klanten uit- en weer in te loggen in de Flex Werkplek omgeving. Wij zijn alleen nog bezig met de migratie van de bestandsserver, echter kunnen wij al melden dat dit het weekend in beslag gaat nemen. Dit houdt ook in dat het openen van bestanden soms langer in beslag neemt.
Update 10-11-2023 09:09: Vanwege een fout in de configuratie verwijst Flex Werkplek naar de oude bestandsserver. Door de grote verandering in de infrastructuur zijn we alles aan het testen en herconfigureren. Dit betekent dat er momenteel nog problemen kunnen voorkomen met het verbinden met Flex Werkplek.
Update 10-11-2023 03:58: Alle terminal servers zijn nu gemigreerd en zijn alle services weer online. De data van de fileserver wordt nog gereconstrueerd, waardoor wij momenteel de data van dinsdag nog niet beschikbaar hebben. Wij proberen dit zo snel mogelijk te onderzoeken, echter duurt het opbouwen van alle data heel lang.
Update 09-11-2023 14:10: 2 van de 4 terminal servers zijn nu volledige gemigreerd waardoor wij nu op 50% zitten van de Flex Werkplek werkzaamheden.
Update 09-11-2023 12:29: De Hosted Exchange server en 1 van de 4 terminal servers (waarvan Flex Werkplek gebruik maakt) zijn volledig gemigreerd en Hosted Exchange levert geen prestatieproblemen meer.
Flex Werkplek werkt momenteel gedeeltelijk op tijdelijke systemen en hier vinden nog wel prestatie problemen plaats. In het geval het voorkomt dat gebruikers vastlopen op Flex Werkplek, kunnen wij de gebruiker handmatig uitloggen, waarna de gebruiker weer kan inloggen. Indien je dit probleem ondervindt, vragen wij een mail te sturen naar support@tagnet.nl, met gebruiker en bedrijfsnaam.
Update 09-11-2023 11:45: Momenteel zijn alle diensten online, echter door in het gebruik nemen (als tijdelijke oplossing) van systemen waarvan de prestaties lager liggen dan het oorspronkelijke systeem, ondervinden klanten op dit moment prestatieproblemen met bijvoorbeeld Flex Werkplek. Wij zijn druk bezig met het omzetten, kopiëren, testen en uitvoeren van overige werkzaamheden om de oude situatie zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. Wij kunnen echter nog geen tijdslijn geven.
Tegelijkertijd zijn wij bezig om de data van dinsdag tevens te reconstrueren, zodat dit zo goed als mogelijk gecombineerd kan worden met de data van de maandagbackup.
Update 08-11-2023 21:25: Alle diensten en services zijn weer online. Onze engineers hebben voor de omgeving weer online te zetten, alles getest en actief gezet. Aangezien de SAN problemen veroorzaakte vóór de backup van vannacht, waren wij genoodzaakt de backup van maandagnacht terug te zetten. Morgen zullen wij de SAN uit Data Analysis Modus halen en de data van gisteren terug proberen te zetten.
Update 08-11-2023 15:00: De restore van de mailserver is voltooid en momenteel is deze dienst weer actief. Alle berichten die tijdens de storing zijn ontvangen zijn opgevangen door het spamfilter en worden alsnog afgeleverd.
Indien er binnen het komende uur geen berichten zijn ontvangen, neem dan contact op met onze service desk op telefoonnummer 020-7220652 en dan kijken wij mee op jouw systeem.
Update 08-11-2023 12:05: Het terugzetten van de backup is momenteel in volle gang en is bijna afgerond. Na het terugzetten moeten wij tests uitvoeren om de integriteit te garanderen. Met name onze Flex Werkplek en Hosted Exchange omgeving heeft veel tijd nodig, door de grote hoeveelheid data.
Update 08-11-2023 10:51: Momenteel komen langzaamaan een aantal diensten weer online, waardoor een aantal klanten weer gebruik kunnen maken van de diensten.
-
Datum:13 november 2023
-
Categorie:Nieuws, Onderhoud
-
Auteur:Tagnet
Meer nieuws
-
Storing Microsoft 365
-
Update: Storing X2Com – Clearvox Nex…
-
Informatie omtrent Crowdstrike incident
-
Opgelost: Storing VoIP bij X2Com
-
Wij wensen jou een Fijne Kerst en een succ…
-
Update 13: Storing in ons datacenter
-
Problemen bij het inloggen op Flex Werkplek
-
Storing Microsoft 365 Clouddiensten
-
Update: Tariefwijzigingen 2023